Umowy dotyczące tras rowerowych podpisane

trasa_wschodnia

trasa_wschodniaSamorząd województwa warmińsko-mazurskiego (jako beneficjent) podpisał 19 listopada umowy partnerskie z 42 podmiotami określające podział zadań dotyczących realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce północno-wschodniej”.

Wśród partnerów jest 7 powiatów, 26 gmin, 7 nadleśnictw, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, Zarząd Dróg Wojewódzkich, Żuławski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych.

Przypomnijmy, że projekt zakłada budowę trasy rowerowej w 5 województwach: podkarpackim, lubelskim, świętokrzyskim, podlaskim i warmińsko-mazurskim o łącznej długości 1 982km, z czego 420,042 km na Warmii i Mazurach, z 48 miejscami obsługi rowerzysty (mała architektura).

Szacunkowa wartość projektu w naszym regionie to 81,4 mln zł, z czego wkład Unii Europejskiej stanowi 85%, wkład budżetu państwa 10% i wkład województwa 5%(3,6 mln zł).

Planowana – uzgodniona i już zatwierdzona – trasa na terenie województwa przebiegać będzie od styku z woj. podlaskim na trójstyku granic w Przesławkach przez Stańczyki, Kiepojcie, Dubeninki, Czarne, Gołdap, Boćwinkę, Banie Mazurskie, Węgorzewo, Srokowo, Barciany, Korsze, Sępopol, Bartoszyce, Lidzbark Warmiński, Górowo Iławeckie, Pieniężno, Braniewo, Frombork, Tolkmicko, Elbląg, do Kępy Rybackiej na Żuławach.

Harmonogram przewiduje wyłonienie wykonawcy i opracowanie dokumentacji projektowej do marca 2014. Wyłonienie wykonawcy infrastruktury – marzec 2014. Rozpoczęcie inwestycji – kwiecień 2014, a zakończenie inwestycji w październiku 2015.

Projekt przewiduje też środki na promocję trasy, w puli regionu będzie na ten cel około 5 mln zł.

Realizacja projektu przyczyni się do aktywizacji peryferyjnie położonych terenów nadgranicznych, o wysokich walorach krajobrazowo- przyrodniczych, zwiększając ich atrakcyjność turystyczną.

Jarosław Słoma

 

Powiązane artykuły

Jeden komentarz do “Umowy dotyczące tras rowerowych podpisane

  1. J.

    To jest dla nas bardzo dobra wiadomość. Inwestycja ta, bez jakichkolwiek pieniędzy z budżetu Gminy Gołdap, doskonale wpisuje się w turystyczny kierunek rozwoju naszego terenu. Ta trasa to więcej przyjezdnych, to nowa tzw. mała architektura (czyli nowe miejsca pracy wynikające z jej obsługi) , to więcej pozostawionych u nas pieniędzy. Brawo, dobra robota.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...